Voor pro, vmbo en mavo bieden we een workshoptraject inclusief een voorstelling in de klas aan. Deze projecten worden in overleg met de school samengesteld en zijn exact toegesneden op het niveau van uw leerlingen.
Hierbij staat centraal dat jongeren ontdekken dat theater iets kan zijn wat je zelf verzint. Ieder jaar kiezen we een sociaal thema waar de leerlingen ook in het dagelijks leven iets aan hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan omgaan met groepsdruk, social media, pesten, seksualiteit, maar ook aan het werken aan zelfvertrouwen en het stellen van grenzen in verschillende situaties.
Voor Poldertheater is het leveren van geschikte voorstellingen en projecten aan middelbare scholen de kerndoelstelling.
We hebben aanbod voor alle schooltypes. Onze projecten zijn bijzonder geschikt voor leerlingen die weinig ervaring met theater hebben of er niet automatisch mee in aanraking komen. We bieden geen vereenvoudigde voorstellingen, maar modern theater over actuele onderwerpen, gespeeld door spelers tussen de 13 en 24 jaar.
Op deze manier brengen we theater dicht bij de belevingswereld van ons jonge publiek. Het doel is leerlingen een theaterervaring te bieden die breder is dan het kijken naar de voorstelling alleen. Met elke school worden (één of meerdere) betaalbare workshops op maat ontwikkeld die draaien om persoonlijke aandacht, een veilige sfeer en de talentontwikkeling van de leerlingen.
Vaak bedenken we samen een leerlijn. Poldertheater werkt al op meer dan 20 Amsterdamse middelbare scholen van praktijkonderwijs tot gymnasium en alles wat daar tussen of net buiten valt.
We werken momenteel samen met meer dan twintig scholen verspreid over de stad, van Zuidoost tot Noord en van Nieuw-West tot Oost.
Elk schooljaar maken wij voor havo- en vwo-leerlingen een voorstelling met een duur van 60 minuten. Dit is een bewerking van een stuk uit het toneelrepertoire of een nieuw geschreven tekst over een prikkelend onderwerp.
Klik hier om contact op te nemen met Poldertheater voor het boeken van een les.